Menu
Michal Ballay - profil 
Novinky 
Aktuálna sezóna 
História 
Foto/video galéria 
Kalendár
Vyhľadávanie
Sponzori
INSIDEX Group, s.r.o.
Linky

  • Superšport požičovňa
  • SAMŠ Slovakia
  • Tempus Rally SK
  • Karting SK
  • mediasport.cz
  • Kontakt
    Michal Ballay
    email: michal@ballay.sk
    Google PageRank
    Michal Ballay - Profil
      
      

    Michal Ballay, absolvent Športového gymnázia na Rosinskej ceste v Žiline, absolvoval 13 motokárových sezón. Začínal ako 7 ročný v kategórii Babeta, v 9 rokoch prešiel do kategórie Comer. Už ako 10 ročný sa stal vicemajster Slovenska. V rokoch 1999 a 2000 ako jazdec Motokárového klubu Bratislava pod vedením jedného z najväčších motokárových odborníkov na Slovensku Miroslava Bobošíka jazdí v kategórií ICA-J 100, pričom v roku 2000 sa stáva Medzinárodným majstrom Slovenska. V roku 2001 preteká v kategórii ICA 100 a stáva sa vicemajstrom Slovenska. Po 6 závodoch v prepočte o pol metra prehráva boj o titul. V roku 2002 ešte ako jazdec motokárového klubu Bratislava prechádza do kategórie 125 ICC. Po zlom výbere techniky (napríklad v roku 2002 9 krát technická závada) sa preteky v rokoch 2002, 2003 a 2004 stávajú Michalovou nočnou morou. V sezóne 2003 prestáva byť jazdcom Motokárového klubu Bratislava.

    Miroslav Bobošík v diskusií s Michalom Ballayom. Obraz sezón 2002 až 2004.
    V strede medzi Michalom a mechanikom motokárový mág Jozef Goruška.

    Rok 2005 sa stáva rokom návratu do Slovenskej motokárovej špičky a to vďaka zmene techniky (podvozok CRG a motor TM) a hlavne vďaka dohode s najzapálenejším motokárovým odborníkom na Slovensku, Jozefom Goruškom. Michal sa stáva vicemajstrom Slovenska a zbiera svoje prvé body v Italia Open a na majstrovstvách európy.


    V roku 2006 pokračuje Michalova cesta k vrcholu. Stáva sa nielen Majstrom Slovenska, ale vyhráva aj centrálnu európsku zónu, oboje s Jozefom Goruškom. Italia Open, WSK a Majstrovstvá Európy jazdí za tím Ferragina Racing. V najprestížnejšom seriály Európy - Italia Open končí v jednom preteku štvrtý a v jednom preteku piaty, Na Majstrovstvách Európy končí v rozjazdách dvakrát tretí a po veľkej smole v jednej z finálových jázd jedenásty.

    V prostriedku Atillio Ferragina. Úspešná sezóna.

    V roku 2007 podpísal Michal Ballay zmluvu s tímom Flykart Racing za ktorý mal jazdiť všetky preteky okrem Majstrovstiev Slovenska. Tím mal podpísanú exkluzívnu zmluvu s dodávateľom podvozkov TONY KART a s dodávateľom motorov firmou CRS. Jeho kolegami v tíme boli Andrea Benedetti, Marino Spinozzi a Massaro. Prioritou tímu boli Majstrovstvá Európy. Prvý krát vo svojej kariére mal ísť Michal jeden z pretekov Majstrovstiev Nemecka a v októbri Majstrovstvá Španielska. Na Slovensku sa predstavil v kategórií Rotax Max a v kategórií KF2 (bývalá kategória ICA).
    Po veľkej eufórii, keď pred podpisom zmluvy Michal „rozobral“ špičkového jazdca Andrea Benedettiho na jeho motokáre a na jeho testovacej trati na „drobné“, prišlo veľmi ťažké precitnutie. Na pretekoch v Ugente, ako na Italia Open, tak i na ME nefungovalo na Michalovej motokáre takmer nič a miesto slušných umiestnení prišlo stop pred bránami finále. Keď ani v Nemecku na pretekoch v Ampfingu nebolo zo sľúbenej techniky nič, Michal z tímu Flykart odišiel. Takto veľké nádeje na sezónu 2007 končia už v máji. Po veľkom rozčarovaní Michal nedokončil ani slovenské majstrovstvá.

    Traja zo štyroch jazdcov tímu, zľava Marino Spinozzi, Michal Ballay a Andrea Benedetti. S číslom 227 bojuje Michal Ballay. O čo horšie funguje technika o to viac srdca treba do jazdy dať.

    V roku 2008 po 13 sezónach v motokárach Michal vstupuje do svojej prvej sezóny v rally.